Форум » Наука, техника, оружие » Обработка металла » Ответить

Обработка металла

Хренсгоры: ...или что можно сделать прямыми руками и развитой головой Предлагаю такую тему, памятуя, что некоторые из камрадов имют образование в данной области. Пустосрач будет безбожно перенесен. Нынче есть чудесные станки лазерного и электроплазменного раскроя листовых материалов и обработки стали. Изготовление всяких разных металлических предметов, таким образом, становится доступным, быстрым и не требует слесарных умений. Конструктор или художник могут просто полностью отдаться процессу творческта. В ауто КАДе или кореле или другом пакете создается чертеж изделия в натуральную величину, дискета с файлом и лист стали передается мастеру-оператору станка, тот заряжает ее в станок и через 15 минут готовые раскроенные детали еще теплыми могут быть приспособлены для дальнейшего использования. Вот для примера чертежик нужной и полезной весчицы

Ответов - 62, стр: 1 2 3 All

Хренсгоры: ракандаш пишет: балгарка вы бабу собираетесь заставлять работать с жылезомъ? эксплотатор

2000: ракандаш пишет: балгарка чешка, испанка, китайка, въетнамка, американка, чукотка..

Хренсгоры: ракандаш запомните, патом буити всем рассказывать, то ап чем вы упомянули в кругах металлистов называетцо Угло-Шлифовальное-Мошыно (сакращенна УШМ - Укуренный Шописдец Мышъ))


2000: Нихуйа. Есть еще неугло шлифовально-атрезная пневмомашынко

Отто: Хренсгоры пишет: - Да, точно "ибупрофен", спасибо. (С)

Отто: Хренсгоры пишет: Было сказано, что фрезер и фрезеровщик в наличии имеютс выводить форму клинка на фрезере????

ракандаш: Хренсгоры пишет: эксплотатор а почему бы нет? Ведь эмансипация идёт! 2000 пишет: чешка, испанка, китайка, въетнамка, американка, чукотка.. Хренсгоры пишет: Угло-Шлифовальное-Мошыно да хоть хуешлифовальная Хренсгоры пишет: сакращенна УШМ - Укуренный Шописдец Мышъ 2000 пишет: шлифовально-атрезная пневмомашынко похуй! такой не знаю!

Отто: почти по теме, но канечна не совсем. как нарисовать ножек в иллюстраторе How to Create A Realistic Chef’s Knife in Illustrator Posted: 07 Sep 2009 05:47 AM PDT If you love cooking, then this tutorial is just for you! Learn how to create a realistic chef’s knife by using simple paths and gradients. We’ll use relatively easy techniques to give an object volume, control the lighting, and make it look super sharp. Let’s get started! [size=4]Final Image Preview[/size] Below is the final image we will be working towards. Want access to the full Vector Source files and downloadable copies of every tutorial, including this one? Join Vector Plus for just 9$ a month. [size=3]Tutorial Details[/size] [list] [*]Program: Adobe Illustrator CS4 [*]Difficulty: Easy [*]Estimated Completion Time: 30 minutes [/list] [size=4]Step 1[/size] We want to create a chef’s knife in perspective view to incorporate in an illustrated recipe. First read up what Wikipedia has to say about this type of knife. Now fire up Illustrator, hit Command + N to create a new document and choose A4 with landscape orientation. Imagine a big chef’s knife lying on the cutting board at an angle, then draw the following shape using the Pen Tool (P). [size=4]Step 2[/size] That will be the blade. Make sure it’s a closed shape. Get rid of the black stroke and fill it with a soft medium-to-light gray gradient, making sure it’s aligned with the blade so the tip will be lighter. From now on let’s assume that the light comes from the left so the right side will be darker. [size=4]Step 3[/size] Let’s draw the cutting edge. With the blade selected copy it (Command + C) and paste it in front (Command + F). With the Direct Selection Tool (A) slide the bottom right vertex close to the edge, then reshape the edge’s curve by manipulating the handles of the top left vertex. You should get a thin shape as shown. [size=4]Step 4[/size] Shade the cutting edge with a Linear Gradient from medium gray (top) to white (bottom) – nice and shiny! [size=4]Step 5[/size] Draw two arched rectangles across the blade to simulate reflections. Always use Smart Guides (Command + U) to make sure the anchor points snap to the paths. Make the bottom vertices to overlap the cutting edge a little. [size=4]Step 6[/size] Shade the reflections with standard, white to black gradients aligned with their direction. The manipulator in the next image, available only in Illustrator CS4, shows you the gradient’s direction. If you have an older version of Illustrator just grab the Gradient Tool (G) from the toolbar, then click and drag on the object to orient the fill. We want to make the reflections fade as they recede from view so put the black color on top. Now in the Transparency panel, select the Screen blending mode from the pull-down menu and reduce the Opacity to 60%. [size=4]Step 7[/size] Draw the bolster now. Make the right part stand out from the blade’s profile, but snap the left anchor points to the cutting edge, so the bolster will look thicker at the top and tapered down at the bottom. [size=4]Step 8[/size] Shade the bolster with a linear gradient. Always maintain consistency with the light’s direction by applying the lighter shade to the left side. [size=4]Step 9[/size] Add thickness to the bolster by drawing the following shape. Again use Smart Guides for precision. [size=4]Step 10[/size] Fill this shape using a gradient with three shades to emphasize the curve. [size=4]Step 11[/size] Draw the top of the handle with a single closed path. [size=4]Step 12[/size] Fill it with a very dark gradient and make sure the left edge is slightly brighter. For the orientation refer to the following image. [size=4]Step 13[/size] Create a copy of this object, right-click on it and select Arrange > Send to Back, or use the keyboard shortcut Shift + Command + Left Bracket key. Then move it down and snap it to the bottom of the bolster’s thickness. [size=4]Step 14[/size] Erase the topmost anchor point then draw vertical connection lines: [size=4]Step 15[/size] Now grab the Scissors Tool (C) and click on the bottom curve where the vertical connection line touches it (15a). Erase the little path that sticks out (15b). Now with the Direct Selection tool (A), draw a window around the new anchor point. Hit J to Join the two paths, choosing the Smooth option (15c). [size=4]Step 16[/size] Join the leftmost segments as in the following image. [size=4]Step 17[/size] Duplicate the top curve and hide it. We’ll combine its copy with the bottom curve to create the side of the handle. Lock the middle connection line, then use the Scissors Tool (C) to cut both the top and bottom curves where they intersect with it. When you’re done, erase the S-shaped segment between the two curves. Refer to the image below. [size=4]Step 18[/size] Join the new paths to create two shapes for the side of the handle. Follow the instructions in the next image. [size=4]Step 19[/size] Let’s shade the side of the handle. Again use gradients that help define the shape, remaining consistent with the light’s direction. [size=4]Step 20[/size] Create the tang of the blade, the thin metal strip enclosed in the handle, by copying (Command + C) and pasting in front (Command + F) the two side shapes. Lock the original shapes to avoid selecting them. Using the Direct Selection Tool (A), move the top anchor points down and the bottom points up, effectively creating a thin, centered slice of the side shapes. Shade the tang with light gray gradients, simulating both the rounded shape and the reflections. [size=4]Step 21[/size] Create the handle’s rivets with three simple ellipses. Align and position them correctly by using a perspective guide. Make them bigger as they get closer. Shade them with linear gradients from white to light gray to simulate subtle ambient reflections. Our chef’s knife is now finished! [size=4]Conclusion[/size] Even if you don’t possess advanced Illustrator skills you can still create realistic objects by paying attention to volume, perspective and shading. I hope this tutorial inspired you and made you hungry for more! Subscribe to the Vectortuts+ RSS Feed to stay up to date with the latest vector tutorials and articles.

Хренсгоры: Не вижу особых проблем чтобы из заготовки сформировать клинок - фрезерным станком. Есть и лазерные и плазменные обрабатывающие центры, которые могут гравировать, резать сваривать и делать еще всяко. Но можно и механическим. Сейчас машины позволяют очень сложные и точные детали изготавливать на ЧПУ.

Отто: а себестоимость какая?

2000: Отто пишет: а себестоимость какая? фрезерным - да никакая почти. только бы заготовку на нужный угол правильно поставить. а ваще-то для ножей нужен простой точильный станочек с приспособлением.

2000: Отто пишет: как нарисовать ножек в иллюстраторе странный ножек с точки зрения расхода металла. Нафига ему такой толстый промежуток между лезвием и ручкой? Чтобы долго и упорно стачивать все остальное? ))

Хренсгоры: 2000 пишет: простой точильный станочек с приспособлением. навроде той хуйни, которой точат ножи для рубанков и иной инструмент. Только это все ручная работа, что дорого. Фрезами можно почти что угодно вырезать. Заготовки забираются в оправку, которая суется в оснастку и выставляются углы. Черновую форму режут со свистом фрезой на оборотах. Ручным станком уже финишный хон.

2000: Хренсгоры пишет: в оправку, которая суется в оснастку кои надо еще сделать ))

Хренсгоры: 2000 пишет: надо еще сделать я видел из некоей резины отливают.

Отто: 2000 пишет: странный ножек с точки зрения расхода металла это иллюстрация - не чертеж

Отто: Хренсгоры пишет: финишный хон. емнип, хон, это устройство для обработки цилиндров двигателей внутреннего сгорания. появилось что-то новое?

Хренсгоры: Отто я обозвал результат работы упомянутого вами устройства наименованием упомянутого вами устройства, как обычно делают малограмотные слесари типа двутыщнаго

2000: Хренсгоры пишет: я видел из некоей резины отливают. оснастку?? Хренсгоры пишет: малограмотные слесари типа двутыщнаго факесэлф

Столб: 2000 пишет: факесэлф хаудуюду блять!

Хренсгоры: 2000 пишет: оснастку?? формы и оправки получается некий кубик из которого торчит заготовка, или в котором...ее вставляют в станог и хуярют

2000: и зачем эта резиновая хрень, если можно полосу зажать в настаночных тисках под нужным углом?

ракандаш: позновательно!

Хренсгоры: 2000 пишет: зачем эта резиновая хрень когда фрезер с одной\двумя рабочими фрезами - можно, а когда там пилит\режет точит со всех сторон, тела вращения, тела кручения и проча хрень, то заготовку под нужным углом заливают неким составом напоминающим резину и уже резиновый кубик закрепляют в оснастке. Еще говорят, если не борзеть по ценам сырья, то изготовление форм для литья из этого резинового состава удобнее точнее и дешевле, правда служат меньше.

2000: сварка рулет и ниибёт

Хренсгоры: как телом вращения заебенить квадратное отверстие

Хренсгоры: надо взять станог и треугольное сверло (фрезу)

Хренсгоры: патом хуярить по схеме

Хренсгоры: получаются всякое странные дырки, иногда квадратные

2000: Хренсгоры пишет: патом хуярить по схеме Это сверло фреза развертка ходит по слишком хитровыебанной схеме. На каком станке такое сделать? Да и сточится быстренько. Не проще ли долбежку какую или протяжку? Ну или нормальную фрезу с небольшим диаметром для деланья углов.



полная версия страницы